Lewis Hamilton, 2025 Formula 1 sezonunun başında boyun sakatlığıyla yarıştığını açıkladı. Yedi kez dünya şampiyonu olan İngiliz pilot, Ferrari’deki ilk sezonuna hazırlık amacıyla Ocak 2025’te Barcelona’da SF-23 ile üç günlük özel bir test programı yürüttü; ancak ikinci gün duvara sert çarptı ve boynundaki disklerden birini zedeledi.
Dokuz haftalık ağrı ve uyku sorunu
Hamilton, Avusturya Grand Prix öncesindeki basın toplantısında yaşananları aktardı: “Geçen yıl testte duvara çok sert çarptım. Boynumdaki disklerden birini kaydırdım, sinire baskı yapıyordu. Yaklaşık dokuz hafta boyunca neredeyse hiçbir şey yapamadım. Her gün kayropraktisyene gittim, her gün fiziksel olarak zorlandım, uyuyamadım. Ağrı kesiciler aldım, iğne yaptırdım, düzeltmek için elimden geleni yaptım. Sürücü oturma pozisyonunda bununla yaşamak hiç kolay değil.”
41 yaşındaki Hamilton, bu sakatlıkla geçirdiği 2025 sezonunda kariyerinin ilk podyumsuz şampiyonasını tamamladı. Takım arkadaşı Charles Leclerc’in 86 puan gerisinde altıncı sırada kapandı ve bu, 19 F1 sezonunun en kötüsü oldu.
Barcelona zaferi sonrası yeniden ivme
Hamilton, bu açıklamaları bir önceki yarış olan Barcelona Grand Prix’sinde Ferrari formasıyla ilk galibiyetini elde ettikten sonra yaptı. 31. denemesinde gelen bu zafer, sürücünün gelişim sürecine katkı sağladığı yeni Ferrari ile birlikte daha rekabetçi bir döneme girdiğine işaret ediyor.
Avusturya hafta sonu itibarıyla Hamilton, şampiyonluk lideri Kimi Antonelli’nin 41 puan gerisinde yer alıyor; üçüncü sıradaki George Russell’ın ise dokuz puan önünde. Russell, Hamilton’ı şampiyonluk mücadelesinde “büyük bir tehdit” olarak nitelendirdi.
Buna karşın Hamilton, şampiyonluk hesabı yapmadığını vurguladı: “Şampiyonluk için yarıştığımı düşünmüyorum. Avusturya’ya gelip bu hafta sonu kazanmak istiyorum, tek hedefim bu. Bunun için tüm haftayı harcadım. Dışarıda yemeklere bile gitmedim. Yüzde yüz hazır şekilde buraya gelmek için yapman gereken fedakârlıkları yapıyorsun.”
