Pedro Acosta, Brno MotoGP yarısında son tura girerken RC16’sının birinci virajda aniden devre dışı kalmasıyla beşincilik sırasını kaybetti. Red Bull KTM Factory Racing pilotu, Cuma antrenmanlarında yaşadığı teknik sorunla birebir aynı olduğunu belirttiği bu arızanın ardından fabrikadan somut açıklamalar yapılması gerektiğini vurguladı.
Sezonun tekrarlayan sorunu
KTM güvenilirlik sorunları, özellikle Katalonya yarışından bu yana MotoGP’nin gündeminde yer alıyor. Barselona’da Acosta’nın yaşadığı arıza, Alex Marquez’in büyük bir kaza geçirmesine zemin hazırlamıştı. Brno’da ise sorun hem Cuma antrenmanında hem de yarışın son turunda kendini gösterdi. Acosta, yarış sonrasında konuyu net bir şekilde ifade etti: ‘Artık hayal kırıklığı bile hissetmiyorum. Elimde olmayan şeyleri değiştiremem; bu böyle. Artık KTM’nin yanıtlar vermesi ve bu güvenilirlik sorunlarını neden yaşadığımızı analiz etmeye çalışması zamanı geldi, çünkü sayısı artık oldukça fazla.’ Acosta ayrıca fabrikadan tüm malzemelerin toplanarak sorunun kök nedeninin araştırılmasını beklediğini de ekledi.
Ön lastik basıncıyla zorlu bir strateji
Acosta, emeklilik öncesinde yarış boyunca ön lastik basıncıyla ciddi bir mücadele verdi. Erken evrelerde dördüncü sıraya kadar yükselen Spanyol pilot, basıncı artırmak amacıyla kasıtlı olarak Fabio Di Giannantonio’nun arkasına geçti. Ancak Di Giannantonio temiz havaya kavuşunca hız farkı açıldı ve Acosta sıra kaybetti. Bunun üzerine Joan Mir’in gerisine düşen pilot, Mir’den daha hızlı olduğu için rahatça takip edebildiğini ve bu pozisyonun lastik basıncını düzeltmek için uygun bir fırsat sunduğunu anlattı. Ancak bir tur sonra motor kesildi. ‘Hedefimiz üç ile beşinci arasıydı, beşinci konumdaydım. Diggia’yı geçirdim, o benden hızlıydı. Joan’ı da geçirdim, net biçimde ondan hızlıydım ve lastiği düzeltmek için yakın turluyordum. İdeal noktadaydım; yarış sadece bir tur fazla sürdü,’ dedi Acosta.
Ducati ve Aprilia ile rekabet edemiyoruz
Acosta, yaşanan tüm sorunlara karşın mevcut koşulların farkında olduklarını kabul etti. ‘Aprilia ve Ducati seviyesinde olmadığımızı biliyoruz, elimizdeki her şeyle oynuyoruz. Belki Ogura’ya biraz daha yakın olsaydım bu olmayacaktı; ama Diggia doğru lastik basıncında olsam bile benden hızlıydı. Lastik basıncı bugünün asıl sorunu değildi,’ şeklinde konuştu. Barcelona’dakinden farklı nitelikte olduğunu belirttiği bu arıza, KTM’nin sezon içindeki güvenilirlik krizini bir kez daha gün yüzüne çıkardı.
