Jorge Martin, Perşembe günü Assen’daki Hollanda MotoGP hafta sonu öncesi basın toplantısında konuşarak, art arda gelen kötü sonuçlara rağmen bu yarışın Aprilia için “mutlaka kazanılması gereken” bir etap olmadığını belirtti. İspanyol sürücüye göre asıl hedef, motosikletle bağ kurmak ve iyileştirme sürecini yeniden başlatmak.

Ducati farkı kapattı, Aprilia’da kriz büyüdü

Sezona güçlü bir çıkış yapan Aprilia, son haftaları ciddi kayıplarla geçirdi. Martin, Katalonya Grand Prix’sinde bir çarpışma nedeniyle yarışı tamamlayamazken Macaristan’da 1. virajda kendi ürettiği zincirleme kazada takım arkadaşı Marco Bezzecchi de pistten çıktı. Geçen hafta Brno’daki Çek Grand Prix’sinde ise şampiyonlık lideri Bezzecchi, düşüşünün ardından bir görevliye vurduğu gerekçesiyle sprint yarışından men edildi. Bu gelişmeler sonucunda Marc Marquez liderliğe 40 puanlık mesafede konumlanırken VR46 Ducati’den Fabio Di Giannantonio 23 puanda kaldı. Bezzecchi, takım arkadaşı Martin’in sekiz puan önünde şampiyonayı sürdürüyor.

Martin, hafta sonu hakkındaki soruya şu yanıtı verdi: “Şu an için mutlaka kazanılması gereken bir yarış olduğunu düşünmüyorum. Benim için önemli olan o hissi bulmak. O hissi yakalayabilirsem her hafta sonu podyum ve galibiyet için mücadele edebileceğimi biliyorum.”

Martin, durumu sezon başındaki test sürecine benzeterek şöyle devam etti: “Le Mans’a geldiğimizde geliştirmeyi durdurduğumuzu düşünüyorum. Diğerleri yaklaşıyor ve bunu zaten biliyordum. Temel set-up’ımızı iyileştirmeye devam etmemiz gerekiyor.”

‘Mühendis değil, sürücü olmak istiyorum’

Martin, son yarışlarda ön taraftan aldığı geri bildirimlerin yetersizliğinden kaynaklanan sorunlar yaşadığını ve bu sorunların Brno’daki Cuma günü Q2’ye direkt geçişini engellediğini belirtti. Assen’daki Cuma antrenmanları için takımının deneyeceği yeni bir şeylerin olduğunu umduğunu söyleyen Dünya Şampiyonu, odağını teknik tartışmalardan sürüşe çevirmek istediğini vurguladı.

“Mühendislik yapmak istemiyorum açıkçası” diyen Martin, “Sürücü olmak istiyorum; yorumlarımı takıma ilettim ve yarın denemek istedikleri bir şeyleri vardır mutlaka” diye ekledi.

Martin, Le Mans’ın bu sezon motosikletle tam anlamıyla uyum yakaladığı tek yarış olduğuna dikkat çekti: “Belki de sadece Le Mans’ta mükemmel hissi buldum. O hissin nereden geldiğini anlamak ve yeniden bulmak zorundayız. Çünkü o his ve motosiklet elimde olduğunda galibiyetler için mücadele edebildiğimi biliyorum; ama değilse çok zorlanıyorum.” Assen’daki Hollanda Grand Prix hafta sonu, Cuma günü serbest antrenmanlarla başlayacak.

Kaynak

Haber Merkezi

Türkiye'nin motorsport haber sitesi. F1, MotoGP, Ralli ve daha fazlası.

Gizlilik Politikası