MotoGP şampiyonluk lideri Marco Bezzecchi, Brno sprint yarışında bir komisere çarpması nedeniyle Çek Grand Prix’sinden men edilmesinin ardından Perşembe günü Hollanda Grand Prix basın toplantısında konuştu. Aprilia sürücüsü, aldığı yarış yasağının doğru bir karar olduğunu belirterek “Cezayı tamamen anladım. Doğruydu ve her şeyi kabul ediyorum” dedi.
Komisere özür, gözyaşları ve iç huzur
Bezzecchi, Brno’da sprint sonrasında medyaya herhangi bir ayrıntı vermemişti; bunun nedenini şimdi açıkladı: Ceza açıklanmadan komisere gidip özür dilemek samimiyetsiz görünebilirdi. “Ceza onaylanana kadar beklemeyi tercih ettim, çünkü insanların cezadan kaçmak için özür dilediğimi düşünmesini istemedim. Karar netleşince gidip samimi bir özür diledim. İkimiz de ağladık; kötü bir anda, benim için çok güzel bir an oldu ve omuzlarımdaki ağırlığın büyük bölümü kalktı” diye anlattı. Komiser ile ısınma turları öncesinde kucaklaştığını da hatırlatan İtalyan sürücü, olayı “çok kötü bir hareket” olarak nitelendirdi.
The first thing Marco Bezzecchi did today was to apologize personally to the marshal 🤝
A very emotional moment 🥹#CzechGP 🇨🇿 pic.twitter.com/QJfqAHTbJw
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) June 21, 2026
İtalyan sürücü, olayın ardından geçen günlerin de zorlu olduğunu vurguladı. “Bu fırsatı Brno’daki davranışlarım için bir kez daha özür dilemek için kullanmak istiyorum. Benim için değil, takımım için, tüm fabrika için, böyle bir görüntüyü hak etmeyen şampiyonluk için ve bu durumda en fazla mağdur olan komiser için çok kötü hissettim, hâlâ da hissediyorum” dedi.
Şampiyonluk tablosuna etkisi ve ders çıkarma
Yarış yasağı Bezzecchi’ye puan tablosunda pahalıya patladı. Takım arkadaşı Jorge Martin şu anda sadece 8 puan geride kalırken Marc Marquez da 40 puanlık farkla üçüncü sıraya yükseldi. Aprilia, karara itiraz etmiş ancak FIM stewardları başvuruyu reddetmiş; İtalyan marka da meseleyi daha ileri taşımama kararı almıştı.
Bezzecchi, yasağı kişisel gelişim için bir fırsata dönüştürmek istediğini söyledi. “Bu anı bir ders olarak kullanmak istiyorum; ama aslında kararı öğrendiğim anda ders zaten geldi. Bu yüzden doğru karar olduğunu düşünüyorum. Kabullenmesi kolay değildi; biz sürücüleriz ve yarışmak istiyoruz. Ama sonuçta böyle oldu. Umarım bu deneyim her açıdan, sürüş açısından da bana gerçekten yardımcı olur” diye konuştu.
