Pramac Prima Yamaha sürücüsü Jack Miller, Brno’da puan toplayamadan kapattığı Çek GP’nin ardından bu hafta sonu düzenlenecek Hollanda MotoGP’si için umutlu olduğunu açıkladı. Miller, 2016’da Marc VDS takımıyla premier sınıftaki ilk zaferini kazandığı Assen pistinin, Yamaha’nın V4 motoruna Brno’ya kıyasla çok daha uygun olduğunu düşünüyor.
Assen’in akıcı yapısı V4’e avantaj sağlayabilir
Miller, Perşembe günü basına yaptığı açıklamada Assen’e dönmekten mutluluk duyduğunu belirtti: “Brno’dan oldukça farklı bir pist. Burada daha rekabetçi olabileceğimizi düşünüyorum.” Avustralyalı sürücü, Assen’in karakterini şöyle özetledi: “Bu pistte esas olan momentum. Çok fazla sert ivmelenme ve fren gerektiren bir yer değil.” Miller ayrıca geçen yıl lastik ömründe yaşadıkları sorunlara değindi: “2025’te bir ölçüde rekabetçiydik, ama lastik ömrüyle çok zorlandık. Bu yıl V4 ile lastikler üzerinde çok daha iyi durumdayız; umarım daha iyi bir hafta sonu geçiririz.”
Ön amortisör haksız eleştiri alıyor
Miller, Yamaha V4’ün düz pistlerde ivmelenme eksikliğiyle eleştirildiğini kabul etse de ön ucun haksız yere hedef alındığını savundu. “Sert bir eleştiri alıyor çünkü zaten zor bir durumda. İvmelenme ve düzlüklerde kaybettiğimizi frenleme ve virajlarda telafi etmeye çalışıyorsunuz” dedi. Miller’a göre ön amortisör, bulunduğu konuma göre aslında o kadar kötü değil: “En sorunlu nokta olduğunu düşünmüyorum. Frenleme yaparken, virajlara girerken ve taşıdığımız viraj hızı nedeniyle ondan gerçekten çok şey istiyoruz. Bu yüzden ön uç bu kadar zorlanıyor.”
Miller, tam da bu nedenle Assen’de daha iyi bir sonuç bekliyor: “Virajlarda makul bir hız taşıyabildiğiniz bir bisiklet bu. Assen de tam olarak böyle bir pist. Biraz daha rekabetçi olmayı deneyebileceğimizi düşünüyorum.” Sürücünün Brno öncesi görev yaptığı hafta sonu zaten çok verimli geçmemişti; Çek GP’de puan almadan ayrılan Miller, Hollanda GP ile performansını yukarı çekmeyi hedefliyor.
