Toyota sürücüsü Oliver Solberg, 2026 Dünya Ralli Şampiyonası’nın ilk yarısını lider takım arkadaşı Elfyn Evans’ın 49 puan gerisinde kapattı. Solberg, sezon açılışı Monte Carlo Rallisi’nde zafere ulaşmış ve rakiplerinden daha fazla özel etap galibiyeti elde etmiş olmasına karşın, ardı ardına gelen asfalt organizasyonlarında yaptığı hatalar şampiyonluk hesaplarını zorlaştırdı.

Hata üstüne hata

Solberg, Hırvatistan Rallisi’nde ilk özel etapta kazaya karıştı. Kanarya Adaları Rallisi’nde ikinci sıradan giderken sondan bir önceki etapta yoldan çıktı. Japonya Rallisi’nde ise ikinci günde yine ikinci sıradan emekliye ayrılmak zorunda kaldı. Portekiz’de podiyuma çıkmasına karşın bu tablonun şampiyonluk mücadelesine verdiği zarar büyük oldu. Solberg, DirtFish’e yaptığı açıklamada, “Asfalt rallilerinde kendimi zor bir konuma düşürdüm. Şimdi geriye dönüp bakınca, asfalt etaplarında galibiyeti zorlamak yerine podiyumla yetinseydim tablo farklı olurdu. Ama o an galibiyetin içindeyken ‘Hayır, mücadele etmeyeyim, podiyum bana yeter’ demek gerçekten çok zor” dedi.

Solberg, asfalt etaplarında büyük olasılıkla birkaç kolay podiyum elde edebileceğini, ancak bunun söylenmesinin yaşandıktan sonra çok daha kolay göründüğünü vurguladı. Şampiyonluğun hâlâ ulaşılabilir olduğunu düşünen Norveçli pilot, “49 puan çılgınca uzak bir mesafe değil. Bir iki galibiyet alırsam, belirli bir mesafe kapatırsam ve sezon sonunda iki üç ralli kalırken, her şey mümkün olabilir” diye konuştu.

Atina ve sonrası için plan

Bu hafta sonu düzenlenen Yunanistan Akropolis Rallisi’nde yol önceliği sıralamasında üçüncü konumdan başlayan Solberg, bu rallide farklı bir yaklaşım benimseyeceğini açıkladı: “Bu hafta sonu gibi bir rallide galibiyete gideceğini düşünerek yola çıkamazsın. Önce iyi bir iş çıkarmalı, ardından nerede bittiğine bakmalısın. Ama Yunanistan’dan itibaren pedal yere kadar basacak!”

Solberg, Akropolis’in kendine özgü koşullarına da dikkat çekti. “Yüzde elli zekice sürüş, yüzde elli şans gerekiyor. Portekiz’de Cumartesi günü patlak lastik yedim ve 30 saniye kaybettim; neyse ki etabın sonundaydı. Öte yandan bazı rakiplerim Pazar günü etabın başında patlak lastik yedi ve bir buçuk dakika kaybetti. Sorun yaşayıp yaşamamak değil, ne zaman yaşayacağın meselesi” ifadelerini kullandı.

Toyota’nın sezonun ilk yarısında yedi organizasyonun altısını kazandığını hatırlatan Solberg, sezonun ikinci yarısında Hyundai’nin daha güçlü bir rakip olacağını öngördü. Sezonun geri kalanının tamamı çakıl zeminlerde düzenlenecek. “Hyundai’yi sezon sonuna kadar ciddiye almalıyız. Çakılda çok, çok güçlü olabilirler. Portekiz’de zaten güçlü bir performans sergilediler. Geçen yıl Estonya’da mücadele ettiğim isimler de Hyundai pilotlarıydı. Sekiz sürücünün üst sıralar için mücadele edeceğini beklemeliyiz; bu hafta sonu en az sorunu yaşayan kazanacak” diye ekledi.

Kaynak

Haber Merkezi

Türkiye'nin motorsport haber sitesi. F1, MotoGP, Ralli ve daha fazlası.

Gizlilik Politikası